AUTOAGREGÁTY
OPRAVA alternátora počas dňa, alebo do 24 hodín expresne. Alternátor slúži, ako primárny spôsob výroby elektrickej energie. V alternátore dochádza k premene kinetickej energie, ktorá sa tu využíva na roztočenie vnútornej časti – rotora alternátora, na elektrickú energiu dôležitú pre činnosť ostatných systémov automobilu. Princíp: Alternátory sú elektrické stroje - generátory, ktoré menia mechanickú energiu na elektrickú energiu s využitím točivého magnetického poľa. Alternátor je zdrojom striedavého prúdu a napätia s frekvenciou 50 Hz. Základnými súčiastkami pre výrobu elektrickej energie sú stator a rotor. Pri zmene magnetického poľa v okolí vodiča vzniká na jeho koncoch napätie. Stator tvoria vodiče zvinuté do cievok, aby sa ho tam vošlo čo najviac. Rotor je potom magnet, ktorý rotuje vnútri dutiny statora a spôsobuje zmeny magnetického poľa v okolí statora. Na statore dochádza ku generovaniu elektrického prúdu. Tento spôsob využitia rotujúceho magnetického poľa navrhol Nikola Tesla v roku 1882. Ďalšie súčiastky v poradí sú diódy alternátora. Neboli nutné, kým sa v automobiloch používalo dynamo, ktoré produkovalo jednosmerný prúd, ale pri alternátore je už na výstupe striedavý prúd. Potrebujeme ho premeniť na jednosmerný a na to potrebujeme tieto diódy. V roku 1960 vzrástla produkcia lacných diód, ktoré mohli byť použité a alternátory vytlačili pôvodné dynamá. Po spracovaní v diódovom mostíku máme jednosmerný prúd, ale to ešte nestačí, pretože alternátor generuje rôzne napätia v závislosti od otáčok rotora. Tie zasa závisia od otáčok motora a v elektrickej sieti automobilu by vznikalo rôzne napätie a ničili by sa napr. žiarovky. Na konci je preto zaradený regulátor napätia alternátora. Súčiastka, ktorá je zodpovedná za väčšinu porúch alternátora v chode. Regulátor slúži na stabilizáciu napätia, ktoré je generované alternátorom. V súčasnej dobe už regulátory obsahujú veľa doplnkových funkcií a často komunikujú priamo s riadiacou jednotkou automobilu. Napríklad nové regulátory pre automobilku Toyota dovolia alternátoru pracovať pri studenom motore len na 60%. Dôvodom je to, že pri plnom zaťažení má alternátor väčší odpor spôsobený mechanickým otáčaním rotora pomocou hnacieho remeňa. Hlavné časti: - rotor (rotorové vinutie) |
Ponúkame opravy alternátorov. Cena závisí podľa vynaložených nákladov na opravu, kontaktujte obchodné oddelenie firmy.
Opravy, GO, výmenný fond – auto agregáty pri výmene musíte dodať starý nefunkčný agregát súci na ďalšiu opravu a následne Vám bude dodaný opravený . Pri vážnom poškodení obalu agregátu treba konzultovať opravu a cenu s obchodným oddelením firmy.
Pri novom auto agregáte nie je potrebné dodať starý poškodený.
- Nie je na sklade
Alternátor 14V/42A+regl.IFA,VZV, Multicar (oprava)
- Výrobca: Nemecko
- Katalógové číslo: 0855
- Záruka (mesiacov): 24
- Termín dodania (dni): 7
- Na sklade 0 ks
88,55 EUR 73,80 EUR (Vaša cena bez DPH:)
- Nie je na sklade
Alternátor A7T03877 14V 40A (nový)
- Výrobca: Mitsubitshi
- Katalógové číslo: A7T03877
- Záruka (mesiacov): 24
- Termín dodania (dni): 7
- Na sklade 0 ks
285,96 EUR 238,30 EUR (Vaša cena bez DPH:)
- Nie je na sklade
Alternátor BOSCH 0120454050
- Výrobca: Bosch
- Katalógové číslo: 0120454050
- Záruka (mesiacov): 24
- Termín dodania (dni): 7
- Na sklade 0 ks
270 EUR 225 EUR (Vaša cena bez DPH:)